Rodzaje bram garażowych w ofercie rynkowej
Jeśli brama garażowa ma być integralnym elementem zabudowy, dobrze dopasowanym i funkcjonalnym, inwestor musi wpierw poznać ofertę handlową branży. Oto jak wygląda charakterystyka dostępnych rodzajów bram.
1. Bramy segmentowe
Dość popularne rozwiązanie. Ten rodzaj bramy nazywa się inaczej bramą sekcyjną. Można je montować na dwa sposoby. Z wysuwem górnym lub bocznym.
Bardzo dobre rozwiązanie w miejscach, gdzie na posesji przed bramą jest niewiele miejsca, a wewnątrz pomieszczenia brama mieści się, nie zabierając właściwie przestrzeni. Szczególnie w wersji górnej. Boczny wysuw wymaga odrobinę pola tuż przy słupku z lew lub prawa od drzwi. Brama wtedy nie może być montowana w otworze licującym się w jednej linii z powierzchnią ściany.
Godny uwagi fakt!
Jeśli budynek jest stary i ma w swej architekturze sklepienia łukowe w otworach, nie ma konieczności przebudowy spojeń nadproży. Brama garażowa gładko zamyka przestrzeń o każdym kształcie i wymiarze.
2. Bramy rozwierane
Najbardziej klasyczny model montażu zamknięcia wypełniającego otwór budowlany o znacznych wymiarach. W przypadku mniejszych otworów jako jedno skrzydło. W szerokich, kilkumetrowych wejściach, w wersji dwuskrzydłowej. Prosta konstrukcja, która jednak dość znacznie obciąża zawiasy. Biorąc pod uwagę niezawodność w działaniu, brama rozwierana jest najtańszym rozwiązaniem z możliwych. Jedynym minusem jest potrzeba dużej przestrzeni przed wrotami.
3. Bramy uchylne
Do działania tego typu bramy potrzeba znacznie mniej miejsca na podjeździe. Dolna krawędź płyty bramy tylko nieznacznie wysuwa się poza obrys otworu zamykanego. Po otwarciu połać bramy zostaje wsunięta równolegle do sufitu pomieszczenia i umieszczona na wysokości nadproża.
Płyta bramy ma dość dużą grubość pozwalającą na zastosowanie izolacji termicznej dla polepszenia bilansu energetycznego budynku.
4. Bramy rolowane
Inaczej zwane żaluzjowymi, składają się z większej ilości segmentów dzielących połać zamknięcia w płaszczyźnie horyzontalnej. Mogą być montowane w drzwiach, które bezpośrednio wychodzą na chodnik nawet dość ruchliwej ulicy.
Niestety do zamontowania w całości potrzeba dość dużo miejsca pod nadprożem. Tam usytuowany jest kufer mieszczący zrolowana bramę.
Artykuł partnera
Komentarze (0)